Relaks w saunie fińskiej

Nie ma nic dziwnego w tym, że po ciężkim tygodniu pracy ciało domaga się odpoczynku. Jednak dobrze odpoczywać również trzeba umieć. Ważne jest, aby wiedzieć jak odpoczywać, aby osiągnąć rezultaty. Nie wystarczy tylko położyć się i nic nie robić lub zdecydować się na jakieś działanie, jakim jest przeglądanie portali społecznościowych, czy oglądanie kolejnego odcinka serialu brazylijskiej telenoweli. Odpoczywanie jest umiejętnością, którą powinien w sobie wykształcić i rozwijać każdy człowiek.

Weekend z sauną fińską

sauna fińskaCoraz popularniejszą metodą na relaks po wyczerpujących dniach jest korzystanie z sauny. Obecnie sauna nie powinna kojarzyć nam się jedynie z tradycyjną, znaną od czasów starożytnych, sauną parową. Oferta, którą możemy wypróbować jest znacznie szersza. Na szczególną uwagę zasługuje pewien specyficzny rodzaj sauny ze względu na jej wpływ na pewną chorobę cywilizacyjną. Wpływ jest oczywiście jak najbardziej pozytywny. Sauna fińska, bo o niej mowa, została ochrzczona przez mojego znajomego mianem „naturalnego leku na nadciśnienie”. Sama może bym aż tak nie wyolbrzymiała, ale faktem jest, że sauna fińska to nieoceniony środek pomocniczy w leczeniu i profilaktyce nadciśnienia, czyli choroby, z którą boryka się znaczna część społeczeństwa, a sama jednostka chorobowa zyskała miano choroby cywilizacyjnej. Sauna fińska wykorzystuje naprzemiennie podgrzewanie oraz schładzanie pomieszczenia. Następuje to w cyklach trwających zwykle po osiem do dwunastu minut. Efektem takiego działania jest cykliczne rozszerzanie i zwężanie naczyń krwionośnych, co stabilizuje ciśnienie krwi. Walka ze zbyt wysokim ciśnieniem nie jest jednak jedynym aspektem, jaki oferuje sauna fińska. Powoduje ona również rozluźnienie mięśni, przyspiesza przemianę materii, usprawnia przepływ krwi i reguluje procesy detoksykacyjne organizmu. Dodatkowo poprzez rozszerzenie porów oczyszcza cerę, dzięki czemu zyskujemy nie tylko zdrowie, ale też urodę. Sauna fińska sprawdzi się także w profilaktyce przeziębienia, ponieważ zmiany temperatury doskonale hartują nasz organizm.

Jak widać wypoczynek może nieść za sobą również liczne korzyści, zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Niepodważalne są zalety sauny, jako metody na zdrowie i młodość oraz relaks. Wystarczy jeden zabieg w tygodniu, trwający zwykle pół godziny, aby już po kilku tygodniach zauważyć pierwsze skutki zdrowotne, a zaraz po wyjściu z sauny odczujemy, jak nasze mięśnie się rozluźniły i zregenerowały. Przyznać trzeba, że korzystanie z sauny w weekendy może być świetną alternatywą dla tradycyjnego „weekendowego leżakowania”, które nie przynosi tak wielu dobroczynnych skutków!