Rozluźniający masaż mięśni

Czy kiedykolwiek po treningu mieliście obolałe mięśnie do tego stopnia ze nie potrafiliście chodzić? Albo po treningu nie rozciągacie się, bo się nie chce, a na drugi dzień bóle mięśni. Podstawą genialnego treningu jest rozgrzewka oraz rozciąganie. To drugie, czasami wymaga odpowiednich narzędzi, jak przykładowo masażera czy rollera.

Porządne rozciąganie po treningu oraz rehabilitacja

rollery do masażuRoller to prosty i lekki przyrząd bardzo mocno polecany przez fizjoterapeutów, z racji swojej dobroczynnej skuteczności. Dodatkowym atutem piankowego rollera jest również to, że możemy wykonywać również ćwiczenia, a nie tylko się rozciągać. Nie a lepszego sposobu na przeciążone mięśnie niż rollery do masażu. Wałek do masażu ma postać dużego walca o gładkiej albo chropowatej powierzchni. Zastosowanie wałka jest bardzo proste wystarczy położyć wałek w miejsce gdzie mamy obolały mięsień, a my wykonujemy automasaż i przetaczamy wałek po ciele mocniej lub lżej w zależności kiedy zaczynamy odczuwać ulgę. Roller rozbija zgrubienia powstałe w wyniku intensywnego treningu, na skutek czego mięśnie się rozluźniają oraz wszelkie zwyrodnienia na mięśniach są wygładzone. Oczywiście systematyczne używanie rolki do masażu pozwoli nawet pozbyć się cellulitu. Masowanie rolką, powoduje szybszy przepływ krwi oraz limfy, a to jest kluczowe w pozbyciu się cellulitu. Roller może być również przyrządem treningowym, nie tylko jako narzędzie relaksacyjne do rozciągania. Można śmiało go używać do ćwiczeń wzmacniających mięśnie grzbietu oraz brzucha. Do treningów intensywniejszych warto wybrać wałki dłuższe, zaś wałki do rozciągania krótsze. Rollery również różnią się twardością, możemy wybrać na początek miękki albo jak bardzo twardy, wszystko zależy od naszych oczekiwań i jak mocno chcemy się wymasować. Wałek jest idealny dla osób bardzo otyłych. Roller w przypadku tych osób pomoże zredukować początkowe trudności z treningami cięższymi i pozwoli skutecznie spalać tkankę tłuszczową oraz zbędne kalorie. Masowanie napiętych mięśni sprawia, że poprawia się ich kurczliwość oraz elastyczności co ciekawe, jesteśmy smuklejsi. Rozciąganie z rollerem wysmukla.

Wałki piankowe rewelacyjnie nadają się również dla osób z bólami kręgosłupa. Bóle kręgosłupa są najczęściej spowodowane przez przykurcz i przeciążenie tych mięśni, one napierają na nerwy i stad bóle kręgosłupa, niemożność schylenia się. Poprzez intensywne rolowanie pleców, można rozluźnić spięte i obolałe mięśnie, na skutek czego uwalniamy się od dyskomfortu. Oczywiście aby efekty były widoczne i odczuwalne, trzeba ćwiczyć systematycznie.